Strona główna » Blog » Jak prowadzić marketing w 2023 roku? Najważniejsze wskazówki od ekspertów

Jak prowadzić marketing w 2023 roku? Najważniejsze wskazówki od ekspertów

2023 już za rogiem. Dlatego właśnie najwyższy czas zacząć planować naszą nową strategię marketingową i wprowadzić swoją firmę w nowy rok z impetem. Trendy w marketingu zmieniają się z dnia na dzień, dlatego możliwe, że w 2023 będziemy musieli wprowadzić pewne zmiany dla naszej strony internetowej. Z radami ekspertów nie będzie to problemem.

Doceń moc social media

Pomimo że social media są już z nami od dawna, to wiele firm nadal nie docenia ich potencjału. Prawda jest taka, że młodsze pokolenia informacji o produktach i usługach szukają właśnie w mediach społecznościowych, zamiast w wyszukiwarce Google. Dlatego prowadzenie social mediów w 2023 roku będzie ważniejsze niż kiedykolwiek. Nie wystarczy jednak tylko posiadać profili w mediach społecznościowych.

Żeby nasze kanały w social media przyniosły rezultaty, a nasza strona internetowa przyciągnęła potencjalnych klientów, muszą być regularnie aktualizowane, co najmniej raz w tygodniu. Liczy się nie tylko częstotliwość wstawiania postów, ale też na przykład pora. Będzie ona zależna od grupy odbiorców i platformy. W przypadku Twittera czy LinkedIn najlepiej wstawiać posty w godzinach pracy (np. 9-17), w przypadku Instagrama czy TikToka będzie to wczesny ranek albo późny wieczór.

Wstawiajmy na nie informacje o nowych produktach, usługach, działaniach naszej marki, ciekawych wydarzeniach z nią związanych, ciekawostki z życia firmy itp. Ważne, żeby język danego posta był dostosowany do naszej docelowej grupy odbiorców: może być na przykład specjalistyczny, biznesowy, młodzieżowy.

Każdy taki post w mediach społecznościowych przyciągnie potencjalnych klientów do naszej strony internetowej, co może przełożyć się na większą sprzedaż.

Marketing internetowy – aktualizuj swoje SEO

SEO, a więc optymalizacja strony internetowej, składa się z wielu elementów:

  • wysokiej jakości tekstów
  • odpowiednich opisów pod grafikami i zdjęciami
  • linków wewnętrznych
  • słów kluczowych
  • odpowiedniej struktury strony

Nie wystarczy jednak raz wstawić profesjonalnych tekstów czy dobrać słów kluczowych, żeby nasza strona internetowa przyciągnęła potencjalnych klientów. Wraz z rozwojem strony, dodawaniem nowych produktów, zdjęć i elementów, trzeba też stale optymalizować stronę. Ciągle zmieniają się też wymagania Google pod tym względem, dlatego w 2023 roku powinniśmy znać najnowsze wymagania i trendy i upewnić się, że nasza strona internetowa je spełnia.

Marketing internetowy w 2023 – wykup kampanie Google Ads

Marketing internetowy w 2023 roku to też kampanie reklamowe Google Ads. Są to banery, które widzimy po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnego hasła. Po kliknięciu w taką reklamę użytkownik trafia na konkretną stronę docelową. Jest to narzędzie e-marketingu, które przez wiele firm nie jest jeszcze stosowane, a szkoda, bo może przynieść naprawdę widoczne efekty.

Google Ads sprawdzi się idealnie w sytuacjach, kiedy chcemy szybko wypromować jakieś wydarzenie, akcje promocyjne albo produkt. Będzie to idealna reklama dla małej firmy, która nie posiada dużego budżetu.

Promowanie usług małej firmy – nie zapomnij o Facebook Ads

Kampanie w Google to nie wszystko. Reklamy możemy wykupić również w Faceboku. W ten sposób może dotrzeć ona do konkretnej grupy nowych klientów. Możemy określić region, miasto, a nawet dzielnicę, w której ma być wyświetlana reklama. Do tego możemy sprecyzować naszą grupę docelową pod kątem:

  • wieku
  • płci
  • zainteresowań
  • stylu życia

W ten sposób nasza reklama będzie trafiała tylko do osób, które naprawdę mogą być nią zainteresowane, co oczywiście zwiększa szanse na jej powodzenie.

Marketing internetowy w 2023 – konwersja przede wszystkim

Strategie marketingu internetowego mają zwykle jeden cel: konwersje. W przypadku większości firm konwersja z reklamy cyfrowej oznacza sprzedaż online lub inny cel, który chcemy osiągnąć (zapisanie na kurs, podanie swoich informacji). Specjaliści od e-marketingu korzystają zazwyczaj z więcej niż jednego źródła pozyskiwania leadów:

  • reklam Google Ads
  • kampanii Facebook Ads
  • postów na blogu
  • mailingu
  • wideo
  • innych narzędzi.

Wszystkie te elementy kierują potencjalnych klientów do naszej strony docelowej. Nie wystarczy jednak tylko osiągnąć zamierzonego celu – specjaliści e-marketingu muszą wiedzieć, jak do niego doszło. Może w przypadku naszej marki reklamy typu „pay per click” (Google i Facebook Ads) dają lepszą konwersję niż mailing. Może posty na blogu są bardziej skuteczne niż wstawiane tutoriale. Każda taka informacja pozwala na dostosowanie kampanii w następnych miesiącach i zoptymalizowanie kosztów.

Promowanie usług małej firmy w 2023 – analizuj wyniki reklamy

Dlatego właśnie konieczne jest analizowanie danych płynących z różnych kampanii reklamowych. Na szczęście obecnie mamy do tego wiele różnych narzędzi, np. Google Analytics. Z ich pomocą będziemy wiedzieć czy nasz marketing dla małej firmy jest skuteczny, czy trzeba wprowadzić jakieś zmiany i czy idziemy w dobrym kierunku.

W 2023 roku warto skorzystać z pomocy specjalistów

Ponieważ świat e-marketingu staje się coraz bardziej rozbudowany i skomplikowany, w nowym roku warto skorzystać z usług agencji interaktywnej, żeby wypromować swoją firmę. Jej specjaliści nieprzypadkowo mają marketing dla małej firmy w małym palcu. Opracują strategię odpowiednią dla naszej branży i budżetu, dobiorą odpowiednie słowa kluczowe, teksty i grafiki, a do tego będą monitorować efekty kampanii i wprowadzać ewentualne zmiany. Z taką pomocą nasz e-marketing w 2023 roku przyniesie wielu nowych klientów.

4 komentarze do “Jak prowadzić marketing w 2023 roku? Najważniejsze wskazówki od ekspertów”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *