Strona główna » Blog » Pozycjonowanie firmy – jak zmienić użytkownika w klienta? 7 wskazówek

Pozycjonowanie firmy – jak zmienić użytkownika w klienta? 7 wskazówek

pozycjonowanie firmy

Aby odnieść sukces i pomnożyć zyski, musisz być tam, gdzie Twoi klienci. A Twoi klienci, bez względu na to, w jakiej branży działasz i jak dużą firmę prowadzisz, są w internecie. Pozycjonowanie firmy, strona internetowa (oczywiście funkcjonalna i nowoczesna), a także inne działania z zakresu e-marketingu, to sposób, by docierać do wielu użytkowników i zmieniać ich w klientów. Jak zacząć? Mamy dla Ciebie aż 7 wskazówek.

Jak pozycjonować firmę i docierać do klientów? 

Pozycjonowanie firmy wymaga przemyślanej strategii, konieczne jest wdrażanie wielu działań o różnym charakterze. Prowadząc prace, pamiętać powinniśmy nie tylko o robotach Google, a przede wszystkim o użytkownikach. W końcu dążymy do tego, aby użytkownicy byli usatysfakcjonowani z odwiedzin naszej strony www i, aby stali się naszymi klientami.    

Nowoczesna strona internetowa 

Nowoczesna strona internetowa to podstawa wszelkich działań e-marketingowych. Użytkownicy kilkanaście razy dziennie wpisują zapytania w wyszukiwarkę Google, szukają usług, wskazówek, produktów. Bardzo często przed odwiedzeniem sklepu stacjonarnego, restauracji, biura, użytkownik szuka strony www firmy, sprawdza menu, opinie, produkty, opisy usług. 

Witryna jest więc wizytówką Twojej firmy. Nawet drobne niedogodności, błędy, niedziałające elementy mogą skutecznie zniechęcić klienta – a tego byśmy nie chcieli. Strona powinna więc być  zoptymalizowana pod kątem SEO i UX, wyróżniać się designem i działać bez zarzutu. 

Responsywna wersja strony 

Responsywność strony internetowej – z pewnością słyszałeś o tym nieraz. Dlaczego jest to tak ważna kwestia? Współcześni użytkownicy praktycznie nie rozstają się ze smartfonami lub tabletami. Robią zakupy, zamawiają usługi w drodze do pracy, na spacerze, podczas spotkania ze znajomymi. Czym powinna wyróżniać się wersja strony przeznaczona do wyświetlania na urządzeniach mobilnych? Ważne są:

  • przemyślana struktura
  • możliwość szybkiego wyszukania informacji
  • łatwa ścieżka zakupowa
  • wysoka prędkość ładowania. 

Rich snippets, czyli rozszerzone wyniki wyszukiwania 

Rich snippets to rozszerzone wyniki wyszukiwania, które mogą być bardzo pomocne podczas pozycjonowania firmy. Wspomniane rozszerzenia mogą zawierać takie informacje, jak: oceny (gwiazdki), dostępność produktów, odpowiedź na pytanie klienta, sekcja FAQ i inne.  

Rozszerzone snippety zajmują więcej miejsca w wynikach wyszukiwania, są bardziej widoczne i przyciągają uwagę użytkowników. Zwiększają szanse na to, że  szukający odwiedzi naszą stronę oraz dokona konwersji.

Wskaźniki Core Web Vitals 

Załóżmy, że Twoja strona wyświetla się w TOP10, użytkownik ‒ zachęcony ciekawymi meta danymi, decyduje się ją odwiedzić. Niestety, okazuje się, że gdy już kliknie link, wiele rzeczy jest nie tak. Największy element na stronie – tekst, grafika lub wideo ładuje się w nieskończoność, dodatkowo następują niechciane przesunięcia, a cała strona się zacina. Efekt? Jak nietrudno się domyślić, wyłączenie strony i odwiedzenie stron konkurencyjnych. Takim sytuacjom należy zapobiegać. Strona www powinna być zoptymalizowana pod kątem Core Web Vitals. Core Web Vitals to: 

LCP – Largest Contentful Paint

LCP to czas potrzebny na załadowanie największego, występującego na stronie www elementu. Najlepiej, aby był to czas poniżej 2,5 sekundy. 

FID – First Input Delay

Strona powinna ładować się w ułamku sekundy. FID to metryka określająca czas, jaki jest potrzebny, aby strona była gotowa do użycia, w pełni interaktywna.  

CLS – Cumulative Layout Shift

CLS określa stabilność wizualną strony www. To suma niepożądanych przesunięć w obrębie witryny.

Optymalizacja omawianych metryk to nie tylko wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, a także większa satysfakcja użytkownika. 

Różne rodzaje treści 

Na stronie internetowej nie może zabraknąć wysokiej jakości treści. Content powinien być unikalny, zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych, dopasowany do naszej grupy docelowej. Ważne są opisy usług i kategorii. Warto zdecydować się na prowadzenie bloga. Istotne są również treści z zakładki O nas. W zakładce O nas możemy powiedzieć klientowi o naszej firmie, wartościach, którymi się kierujemy, celach, cechach, które nas wyróżniają. 

Content jest jednym z najistotniejszych czynników Google, jest też istotny dla użytkowników. Treści pomagają odbiorcom w określaniu ich potrzeb, rozwiązywaniu problemów, podejmowaniu decyzji, dostarczają informacji.  

Artykuły sponsorowane, wpisy gościnne 

Publikacja artykułów sponsorowanych, wpisów gościnnych  to jeden ze sposobów na budowę wartościowego profilu linków. Dobierając portal, na którym wykupimy publikację, sprawdźmy, czy pasuje on do treści pozycjonowanej strony, czy jest związany tematycznie z naszym biznesem. Dzięki  temu będziemy mieli szansę na dotarcie do klientów, którzy mogą być zainteresowani naszymi usługami, a nie znają jeszcze naszej firmy. Zyskamy więc dodatkowe źródło ruchu. 

Linki zewnętrzne są też konieczne, by zyskać widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Linki powinny pochodzić z różnych źródeł, nie tylko z artykułów na portalach zewnętrznych, ale też z katalogów firm, forów internetowych, mediów społecznościowych. 

Analiza danych 

Analiza danych to kolejny krok do sukcesu. Na co w szczególności zwrócić uwagę? 

Na efekty przeprowadzonych prac, indeksację, wzrost widoczności na konkretne słowa kluczowe, wysokość wartościowego ruchu. Weryfikacji powinniśmy także poddać zachowanie użytkowników na stronie www, liczbę wyświetleń w stosunku do liczby kliknięć, czas, jaki użytkownicy spędzają na naszej stronie www, wyświetlenia na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych. 

Istotne także, byśmy śledzili, jakie działania z zakresu e-marketingu prowadzi nasza konkurencja ze środowiska internetowego. 

Pozycjonowanie firmy – wskocz z 1stplace.pl na pierwsze miejsce 

To tylko część z długiej listy działań, które trzeba prowadzić, by zyskać widoczność w internecie. W 1stplace.pl wprowadzimy Cię w świat e-marketingu, zadbamy o to, by strona www zyskiwała coraz wyższe pozycje w rankingu, a klientów przybywało. Zapraszamy do współpracy! 

4 komentarze do “Pozycjonowanie firmy – jak zmienić użytkownika w klienta? 7 wskazówek”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *