Strona główna » Blog » Co właściciele sklepów internetowych powinni wiedzieć o SEO i SEM?

Co właściciele sklepów internetowych powinni wiedzieć o SEO i SEM?

Pozycja w wyszukiwarce jest związana z sukcesem SEO SEM. Im wyższa, tym większa szansa na kontakt z odbiorcą, który zakończy się transakcją. Jednak położenie na liście wyników nie jest dziełem przypadku. W poniższym artykule zostaną wyjaśnione podstawowe czynniki wywierające na nie wpływ, a także reklamy online.

SEM SEO

SEO i SEM. Czy to jest to samo?

Nie. Pierwszy skrót oznacza Search Engine Optimalization, czyli optymalizację silnika wyszukiwania. Są to działania, których celem jest poprawienie pozycji na liście wyników. Z kolei SEM to Search Engine Marketingto jest marketing w silnikach wyszukiwaniach. Są to operacje płatne, odrębne od SEO. W ich ramach wykupuje się reklamy w wyszukiwarkach.

Jak poprawić SEO?

Pozycjonowanie zależy od algorytmów wyszukiwarki, zazwyczaj Google. Jej roboty indeksujące przyznają pozycję na podstawie sprecyzowanych przez producenta kryteriów. Bardzo cenią sobie bezpieczeństwo. Dlatego „podium” wyników zawsze przypada stronom o zoptymalizowanym, wolnym od sprzeczności czy luk kodzie. Ponadto istotna jest dla nich wartość merytoryczna treści. Zwłaszcza jeśli dotyczą one sfery określanej jako YMYL (ang. Your Money or Your Life, Twoje Pieniądze Lub Twoje Życie). W jej skład wchodzą między innymi treści czy wpisy medyczne, finansowe, prawnicze.

SEO zależy także od linkowania. Dzieli się ono na wewnętrzne i zewnętrzne. Pierwsze osiąga się poprzez umieszczanie w jednych elementach strony odnośników do innych, jakkolwiek powiązanych z tym pierwszym. Z kolei drugie polega na uzyskaniu odnośników do swojej strony w serwisach trzecich. Widząc, że dana strona jest polecana przez innych, algorytmy Google potraktują ją jako wiarygodną. „W nagrodę” otrzyma ona korzystniejsze indeksowanie.

Do prowadzenia SEO można zatrudnić etatowych specjalistów lub nawet podjąć się tego samodzielnie. Jednak polecaną praktyką jest outsourcing tego zadania na agencje zajmujące się pozycjonowaniem e-commerce. Dzięki temu można uwolnić duże ilości czasu i zaoszczędzić pieniądze.

Na co pozwala SEM?

Reklamy w wyszukiwarkach stwarzają ogromne możliwości. Przede wszystkim opłaconą reklamę zobaczą tylko potencjalni klienci. Wszystko dzięki możliwości bardzo precyzyjnej kalibracji kampanii reklamowej. Google Ads oraz podobne narzędzia w mediach społecznościowych (Facebook Ads, Instagram Ads) pozwalają na dobranie różnorodnych kryteriów grupy docelowej. Mogą to być zmienne demograficzne lub dotyczące zainteresowań czy poprzednich wyszukiwań. Istnieje także możliwość wybrania określonych pór, w jakich reklama będzie wyświetlana.

W wyszukiwarce Google można uzyskać kilka usług SEM. Pierwszą z nich są klasyczne Google Ads, to jest opłacone najwyższe pozycje wyszukiwania. Należy je odróżnić od wyników organicznych uzyskanych dzięki SEO. Inną formą są Google Vignettes oraz Anchors. Te pierwsze to wyskakujące okienka z reklamą. Drugie wyświetlają się u dołu ekranu. Wyświetlane są na stronach internetowych, okazyjnie przynosząc zyski właścicielowi.

4 komentarze do “Co właściciele sklepów internetowych powinni wiedzieć o SEO i SEM?”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *