Sprzedajesz wyjątkowe, świetnej jakości produkty, profesjonalnie i na najwyższym poziomie świadczysz usługi, ale jesteś ciągle niewidoczny w Internecie? Powodem tego jest brak optymalizacji strony pod kątem pozycjonowanie SEO. Oto, co możesz zrobić, aby już niedługo twoja strona firmowa była jedną z tych, która znajduje się na wysokiej pozycji na liście wyszukiwań Google!
SEO – co to takiego?
SEO to optymalizacja strony firmowej pod wyszukiwarki internetowe. To podejmowanie konkretnych działań, tak by witryna internetowa zajmowała wysoką pozycję w SERP i by tym samym znajdujące się na niej treści, mogły trafić do jak największej liczby osób.
SEO jest potrzebne w niemal każdej firmie – i to zarówno tym, którzy prowadzą biznes online, sprzedają w sieci, jak i przedsiębiorcom promującym swoje stacjonarne usługi. Optymalizacja jest ważna dla e-sklepów, dla stron salonów fryzjerskich, klinik medycznych czy restauracji. Witryna wysoko punktowana przez roboty Google jest widoczna dla większej liczby użytkowników Internetu, co przekłada się na rozpoznawalność danej marki.
Na czym polega pozycjonowanie SEO?
Skuteczne pozycjonowanie zaczyna się od wnikliwego audytu SEO i analizy samej strony. Weryfikuje się, jakie treści się już na niej znajdują, co można w niej poprawić, jaką pozycję zajmuje na liście wyszukiwania Google. Sprawdza się także, jak wyglądają i na jakie frazy są pozycjonowane strony internetowe konkurencyjnych firm. Następnie – w zależności od „kondycji” danej witryny:
- przeprowadza się działania z zakresu technicznego SEO – to czynności, które mają na celu, aby dana strona była jeszcze łatwiejsza, przyjemniejsza w obsłudze dla użytkownika. Polega ona na podkręcaniu szybkości witryny, na przystosowaniu jej do wyświetlania na urządzeniach mobilnych;
- tworzy się bazę słów kluczowych, nasyca się nimi treści znajdujące się na stronie i tworzy nowe – w ten sposób, aby miały one odpowiednią hierarchię nagłówków, były unikalne, ciekawe i angażujące;
- umieszcza się na niej zdjęcia, stosuje linkowanie wewnętrzne.
Jakie możliwości daje SEO?
Odpowiednia strategii SEO pozwoli ci zaistnieć w sieci. Pozycjonowanie stron:
- to sposób na to, aby stosunkowo niskim kosztem witryna internetowa znalazła się na szczycie listy SERP – stronie, na której znajdują się wyniki wyszukiwania;
- pomoże Ci wypromować biznes niezależnie od tego, czy prowadzisz działalność na skalę całego kraju, czy chcesz dotrzeć do lokalnej społeczności;
- pomaga zbudować świadomość marki – nawet jeżeli użytkownik Internetu nie wybierze twoich usług, zdecyduje się na produkty konkurencji, to dowie się o istnieniu twojej firmy – dzięki temu, że będzie ona znajdować się na najwyższych pozycjach na liście wyszukiwania w Google.
Zdecyduj się na optymalizację strony pod kątem SEO, a jedynie zyskasz. Twoja witryna będzie przyjaźniejsza dla użytkowników, wartościowa dla robotów Google i znajdą się na niej wysokiej jakości, unikalne treści. Zajmiesz też wyższą pozycję w SERP, co przełoży się na zainteresowanie Twoją ofertą i większe zyski.
Wspaniała inspiracja do działania.
Lepiej tego ująć nie można. Przeczytajcie
Macie chwilę? Polecam lekturę, która powinna Was zainteresować